Πως να σχεδιάσετε ένα λογότυπο για ένα νέο brand name

new-project-2

Πως να σχεδιάσετε ένα λογότυπο για ένα νέο brand name

Οι επιχειρήσεις και οι μεγάλοι οργανισμοί από πολύ παλιά χρησιμοποιούσαν σήματα και σύμβολα για να ξεχωρίζουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες των άλλων.

Τα τελευταία 30 χρόνια έχουμε πραγματική έκρηξη στη χρήση σημάτων και λογοτύπων και στην δημιουργία νέων brand names. Πολλές φορές η εμφάνιση προϊόντων είναι το μοναδικό σημείο διαφοροποίησής τους και προβολής τους. Είναι ένα είδος εγγύησης για την εξασφάλιση και τη διατήρηση της ποιότητας.

Υπάρχουν τρία βασικά είδη λογοτύπων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνα τους ή σε συνδυασμό με ένα σχέδιο:

  • Επεξηγηματικά λογότυπα
    δηλαδή, όταν ένα λογότυπο επεξηγεί σαφώς τη δραστηριότητα της επιχείρησής σας.
  • Γραφικά λογότυπα
    δηλαδή, όταν ένα λογότυπο περιλαμβάνει έναν αφαιρετικό γραφικό σχετικό με τη δραστηριότητα της επιχείρησής σας. Σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και ένα σχέδιο χωρίς άμεση σύνδεση με τη δραστηριότητα της εταιρείας σας μπορεί να προσδίδει ένα συγκεκριμένο επιδιωκόμενο ύφος.
  • Λογότυπα βασισμένα στο γράμμα
    δηλαδή, όταν γίνεται μια μικρή επέμβαση στη γραμματοσειρά έτσι ώστε να αποδοθεί ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της εταιρείας.

Πρέπει, λοιπόν, σε πολύ περιορισμένο χώρο να απεικονίσεις την ιδεολογία  της εταιρείας. Μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις. Πίσω από ένα λογότυπο να βρίσκεται μια ιστορία, μια αλληλουχία σκέψεων.Όταν καταφέρνει να σου μεταδώσει συναισθήματα όπως χαρά, θυμό, θλίψη, κλπ σημαίνει ότι έχει καταφέρει να ανοίξει ένα κανάλι επικοινωνίας μεταξύ του ιδιοκτήτη του λογότυπου και του παρατηρητή.

Τα 9 στοιχεία που πρέπει να έχει ένα πετυχημένο λογότυπο:

Να επικοινωνεί την φιλοσοφία της εταιρείας στην αγορά στόχο

Το λογότυπο πρέπει να είναι σχετικό με το προϊόν που πουλάει  η εταιρεία ή με τις υπηρεσίες που προσφέρει. Πρέπει να δώσουμε στους πελάτες μια καθαρή, έξυπνη και όσο τον δυνατό απλή εικόνα σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει μια εταιρεία μας, οι πελάτες πρέπει να αναγνωρίζουν άμεσα την ύπαρξή της από το λογότυπο της εταιρείας.

Να τραβάει την προσοχή και να κινεί το ενδιαφέρον

Ο στόχος είναι να βγει κάτι ενδιαφέρον, μια έξυπνη ιδέα, μια άποψη διαφορετική ή ένας ασυνήθιστος συνδυασμός μορφών που θα αποδώσουν το ύφος και την εικόνα της εταιρείας.

Να αναγνωρίζεται και να απομνημονεύεται εύκολα

Βέβαια, κάποιες φορές είναι κάτι που θα απαιτήσει εικασία από τον θεατή, άλλες φορές είναι ξεκάθαρο, κάποιες άλλες διαφέρει ανάλογα από την οπτική γωνιά  brand awareness αναγνωρισιμότητα.

Να είναι πρωτότυπο, ξεχωριστό και να μην θυμίζει κάποιο άλλο σήμα-λογότυπο

Οι άνθρωποι τείνουν να θυμούνται πολύ πιο εύκολα λογότυπα παρά ονόματα. Σχεδιάζοντας προσεκτικά ένα λογότυπο που αντιπροσωπεύει την επιχείρηση, αυξάνονται οι πιθανότητες, αυτό να αποτυπωθεί στο υποσυνείδητο των μελλοντικών πελατών σας. Να θυμάστε πως η ποιότητα του λογότυπου αντιπροσωπεύει την ποιότητα των υπηρεσιών ή προϊόντων σας.

Να είναι αισθητικά άρτιο

Το τελικό αποτέλεσμα πρέπει να είναι ολοκληρωμένο, χωρίς ελλείψεις. Για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή ακόμη και στα χρώματα και  στη γραμματοσειρά.

Να αντέχει στο χρόνο

 Η αλήθεια είναι πως με το πέρασμα των χρόνων το λογότυπο σας μπορεί να υποστεί κάποιο lifting για να μη μείνει στάσιμο. Από την αρχή λοιπόν όμως θα πρέπει να έχουν τεθεί οι βάσεις για να μπορεί να εκσυγχρονιστεί μεν, αλλά να μη χάσει την ταυτότητά του.

Να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικά μεγέθη για της διάφορες μορφές της οπτικής ταυτότητας

Αρκετοί σχεδιαστές προτιμούν να δημιουργούν λογότυπα εξ’ ολοκλήρου από κείμενο. Πειραματίζονται με γράμματα, μεγέθη και σχήματα και βρίσκουν πολύ ενδιαφέρον τρόπους να αντιπροσωπεύσουν την εταιρεία χρησιμοποιώντας τις φόρμες των γραμμάτων.

Να είναι δυνατή, ισορροπημένη εικόνα, χωρίς περιττά στοιχεία.Ένα λογότυπο πρέπει να είναι απλό και χωρίς στοιχεία εντυπωσιασμού

Αυτό που θα πρέπει να κάνετε είναι να προσέξετε τα λογότυπα μεγάλων και επιτυχημένων εταιρειών προκειμένου να επαληθεύσετε την προηγούμενη πρόταση. Σίγουρα θα δείτε πολλά λογότυπα τα οποία περιέχουν τρισδιάστατα στοιχεία, animation, ντεγκραντέ και πολλά άλλα οπτικά εφέ τα οποία με μια ματιά μπορεί να φαίνονται εντυπωσιακά.

Παρόλα αυτά, εάν το λογότυπο δεν μπορεί να αποδοθεί το ίδιο καλά σε μια ασπρόμαυρη εκτύπωση ώστε να χρησιμοποιηθεί σε fax, φωτοτυπίες και άλλα έντυπα, τότε έχει ήδη αποτύχει σε μεγάλο μέρος της αποστολής του.

Όσο εντυπωσιακά και αν είναι όλα αυτά τα οπτικά εφέ, είναι απαραίτητο πριν την τελική επιλογή να ληφθεί σοβαρά υπόψη η δυνατότητα του λογοτύπου να δημιουργήσει μία δυνατή εικόνα της εταιρείας σε μια απλή εταιρική κάρτα ή τη συσκευασία ενός προϊόντος. Εάν το πετύχει αυτό, τότε είναι πολύ εύκολο να εξελιχθεί με την προσθήκη οπτικών εφέ ανάλογα την εφαρμογή.

Να είναι ευανάγνωστο

Ο πρώτος και σημαντικότερος κανόνας όπου πρέπει να έχουμε υπόψιν στον σχεδιασμό ενός λογότυπου είναι να το κρατήσουμε όσο πιο απλό και ευανάγνωστο γίνεται. Ένα περίπλοκο στον σχεδιασμό λογότυπο είναι δύσκολο να το επαναδημοσιεύσουμε, να το συντηρήσουμε στο πέρασμα του χρόνου και κυρίως να το αποσαφηνίσει το κοινό στους οποίους απευθυνόμαστε.

Οπότε ένα καταπληκτικό λογότυπο είναι το όχημα όπου οδηγεί τους πελάτες σας στο προϊόν που πουλάτε. Πρέπει να είναι απλό, να τραβάει την προσοχή καθώς επίσης να προκαλεί σκέψη στους πελάτες.

Άμα είστε στο στάδιο που τώρα δημιουργείτε την εταιρική σας ταυτότητα και χρειάζεστε λογότυπο και γενικά να δημιουργήσετε ένα δυνατό και αναγνωρίσιμο brand name στο ίντερνετ, τότε μπορείτε να ζητήσετε προσφορά για τις υπηρεσίες branding.

Διαβάστε περισσότερα για τo web design

 

1 σκέψη στο “Πως να σχεδιάσετε ένα λογότυπο για ένα νέο brand name”

  1. Dear Alexandra,

    I red your article “Πως να σχεδιάσετε ένα λογότυπο για ένα νέο brand name” and it was very interesting article … congrats!

    Do you know how a brand name and brand logo is protected in Greece?

    Απάντηση

Σχολιάστε