Πως να κάνετε την ιστοσελίδα σας πιο ευανάγνωστη
Η ανάγνωση του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας από τον επισκέπτη είναι κάτι πολύ σημαντικό. Όσο πιο ευανάγνωστη είναι η ιστοσελίδα σας και το περιεχόμενο της, τόσο πιο πολύ χρόνο θα παραμείνει ο επισκέπτης μέσα σε αυτήν και τόσο μικρότερο ποσοστό εγκατάλειψης θα έχετε.
Εξίσου σημαντικό είναι να κατανοήσετε ότι ο χρόνος παραμονής στην ιστοσελίδας είτε έχετε site είτε eshop αυξάνει κατακόρυφα τις πωλήσεις, το branding και σας κάνει γνωστούς και διάσημους. Επίσης, όσο μεγαλύτερος είναι ο χρόνος παραμονής του χρήστη στης ιστοσελίδα σας, τόσο περισσότερο αυξάνεται και η ορατότητα της στις μηχανές αναζήτησης.
Στόχος είναι να επιλέξετε μια σωστή δομή που να μπορεί να κάνει τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας να μην βαριούνται και να συνεχίζουν την αναζήτηση μέσα στην ιστοσελίδα.
Μια αποτυχημένη μορφοποίηση της ιστοσελίδας μπορεί να καταστρέψει τις καλύτερες προϋποθέσεις για αύξηση του κοινού και των συνδρομητών της email list σας.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η σωστή μορφοποίηση είναι ένας παράγοντας SEO.
Ποια είναι η πιο δημοφιλής γραμματοσειρά
Από την άποψη του ολιστικού SEO, η γραμματοσειρά παίζει καθοριστικό ρόλο και στο SEO της ιστοσελίδας σας.
Σε μια μελέτη, σύγκριναν 8 δημοφιλείς γραμματοσειρές για να ανακαλύψουν τη καλύτερη γραμματοσειρά και μέγεθος.
Οι γραμματοσειρές που συγκρίθηκαν ήταν Schoolbook, Courier New, τη Georgia, Times New Roman, Arial, Comic Sans, Tahoma και Verdana.
Αυτές οι γραμματοσειρές συγκρίθηκαν σε μεγέθη 10, 12 και 14.
Τα αποτελέσματα ήταν ως εξής:
- Στο μέγεθος 10, Verdana ήταν η πλέον προτιμώμενη γραμματοσειρά.
- Στο μέγεθος 12, Arial ήταν η πλέον προτιμώμενη γραμματοσειρά.
- Στο μέγεθος 14, Comic Sans ήταν η πλέον προτιμώμενη γραμματοσειρά.
Όταν ανέλυσαν το χρόνο διαβάζοντας για τις γραμματοσειρές, διαπιστώθηκε ότι Times New Roman και Arial είχαν διαβαστεί γρηγορότερα.
Όσον αφορά την αντιληπτή της αναγνωσιμότητα, η γραμματοσειρά 10 Tahoma ήταν η πιο ευανάγνωστη.
Στο μέγεθος γραμματοσειράς 12, Courier ήταν η πιο ευανάγνωστη, και σε μέγεθος γραμματοσειράς 14 Arial ήταν η πιο ευανάγνωστη.
Από όλες τις γραμματοσειρές, η Arial και η Courier έδειξαν να είναι πιο ευανάγνωστες.
Αλλά συνολικά, η μελέτη έδειξε ότι ένα μεγαλύτερο μέγεθος της γραμματοσειράς δεν είναι πάντα ίσο με την καλύτερη αναγνωσιμότητα.
Συνεπώς αν θέλετε να τραβήξετε τη προσοχή του πελάτη και να έχετε ένα καλό σχεδιασμό ιστοσελίδας, θα πρέπει να επιλέξετε και το σωστό μέγεθος γραμματοσειράς, που δεν θα τον κουράσει και θα συνεχίσει την ανάγνωση μέχρι το τέλος.
Σαν γενικό συμπέρασμα, η εμπειρία μας δείχνει ότι η πιο δημοφιλής γραμματοσειρά είναι η Comic Sans ή παράγωγες της με το ιδανικό μέγεθος να είναι το 14.
7 Συμβουλές για το πώς να βελτιώσετε τη μορφοποίηση της ιστοσελίδας σας
Για να φαίνεται η σελίδα σας οργανωμένη πρέπει να δώσετε σημασία σε μικρά πράγματα ακόμη και στο πόσο απέχουν οι σειρές του κειμένου μεταξύ τους.
Δεν θα θέλατε σε καμία περίπτωση ο αναγνώστης να κουράζεται και να μην μπορεί να διαβάσει το κείμενο σας.
Επομένως, παρακάτω σας δίνουμε μερικές συμβουλές που μπορούν να σας φανούν χρήσιμες για να βελτιώσετε την εικόνα της και την ανάπτυξη της ιστοσελίδας σας.
1 Διάστιχο
Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της εύκολης ανάγνωση είναι το διάστιχο. Χρησιμοποιείστε ένα μέγεθος γραμματοσειράς 14px και κρατήστε 4-6px χάσμα μεταξύ των γραμμών. Αυτό θα κάνει το κείμενό σας εύκολα κατανοητό και ευανάγνωστο.
2 Μήκος Γραμμής
Το μήκος της γραμμής επηρεάζει την αναγνωσιμότητα των κειμένων σας το ίδιο με το διάστιχο. Αν και υπάρχει μια χρυσή τομή είναι περίπου 45 έως 65 χαρακτήρες ανά γραμμή, 7 με 10 λέξεις μπορούν να είναι και περισσότερες αν έχετε μια ευρεία διάταξη.
3 White Spaces
Αν κάνετε αρκετό χώρο έτσι ώστε ο αναγνώστης να περιηγείται εύκολα από το ένα λευκό τετράγωνο στο άλλο, τότε πέτυχε η δόμηση της ιστοσελίδας σας, αλλά αν οι άσπροι χώροι σας δεν είναι αρκετά μεγάλοι από το σύνολο τότε θα είναι περιορισμένος.
4 Κάθετη Διάταξη
Ο στόχος είναι να δημιουργήσετε μια συνεχή ροή του περιεχομένου από τον τίτλο μέχρι το υποσέλιδο της σελίδας.
Αυτή η ροή θα δημιουργήσει στους αναγνώστες σας μία εύκολη αντιμετώπιση της σελίδας σας κατά τη σάρωση.
5 Κάθετη Ιεραρχία
Η έννοια της οπτικής ιεραρχίας καθοδηγεί τους επισκέπτες της σελίδας από τον τίτλο μέχρι την τελευταία γραμμή των αποτελεσμάτων, υπάρχει οργάνωση του περιεχομένου σε μια φιλική μορφή προς το χρήστη για σάρωση.
6 Επικεφαλίδες
Χρησιμοποιήστε επικεφαλίδες, γιατί όταν εξετάζει ο επισκέπτης μια ιστοσελίδα, έχει την τάση να τη βλέπει όχι ως σύνολο, αλλά μάλλον ως χωρισμένα κομμάτια πληροφοριών.
Έχει ακόμη την τάση ο επισκέπτης της ιστοσελίδας σας να πηγαίνει απευθείας σε αντικείμενα που φαίνονται να ταιριάζουν με αυτό που ψάχνει.
7 Προτιμήστε Google Fonts
Οι γραμματοσειρές της Google, λέγονται και στα αγγλικά Google Fonts είναι ιδανικές για να ανέβει η ιστοσελίδα σας στις μηχανές αναζήτησης τόσο από άποψη ταχύτητας αλλά και από άποψη μορφοποίησης και αναγνωσιμότητας.
Οι πιο πολλοί κατασκευαστές θεμάτων ιστοσελίδων, (Web Templates) ή και WordPress Themes τις έχουνε ενσωματώσει στις συνολικές γραμματοσειρές που χρησιμοποιούν και δεν χρειάζεται να μπείτε στον κόπο να τις κατεβάσετε από το ίντερνετ.
Εάν βρίσκεστε στη φάση της κατασκευής μια καινούριας ιστοσελίδας, καλό θα ήταν να ζητήσετε την συμβουλή μιας εταιρείας κατασκευής ιστοσελίδων.
Δείτε περισσότερα για την κατασκευή ιστοσελίδων:
- Responsive Web Design: Τι είναι και γιατί το χρειαζόμαστε;
- Πως να ζωντανέψετε το παρατημένο σας website;
- 5 βασικά χαρακτηριστικά του σωστού web design
- 10 Εντυπωσιακά πράγματα που θα δούμε στο μάρκετινγκ στην Ελλάδα
- 7 λόγοι που η αύξηση του traffic στο site σας δεν φέρνει πωλήσεις
- 7 Πράγματα που πρέφτει να αποφύγετε στο web design
- 11 Συμβουλές για Web Design που θα αυξήσει τις πωλήσεις σας!
- Γιατί η ιστοσελίδα μου δεν εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google;
- 11 Συμβουλές για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα
- Τι πρέπει να κάνετε αφού δημιουργήσετε το site σας
- Μάθετε πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης!
- 5 Λόγοι γιατί η καλύτερη επένδυση είναι το SEO
- Οι 10 κομπίνες του SEO που πρέπει να αποφύγετε
- SEO και αναβλητικότητα: Και πως να μην αφήσετε το site σας να πέσει
- Website optimization: Τι είναι και πως γίνεται;