Social media: 3 Στατηγικές για καλύτερο engagement
Τα social media αποτελούν τον πιο σύγχρονο τρόπο επικοινωνίας μιας εταιρείας με το “κοινό” της. Το πλεονέκτημα τους σε σύγκριση με άλλα παραδοσιακά κανάλια επικοινωνίας είναι η ταχύτητα μετάδοσης μιας είδησης. Κι αυτό γιατί οι περισσότεροι από εμάς χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης σε καθημερινή βάση. Ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού δαπανά σημαντικό μέρος του ελεύθερου χρόνου του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολο να μεταδοθεί ένα μήνυμα μέσω διαδικτύου, παρά με τη χρήση των παραδοσιακών μέσων.
3 απλές κινήσεις για σίγουρη επιτυχία:
Έχετε ξεκάθαρους στόχους πριν αποφασίστε να ασχοληθείτε με τα social media. Δώστε τη δυνατότητα στο “κοινό σας” να συμμετέχει διαρκώς σε αυτή τη διαδικασία. Ενημερώνετε συνέχεια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο όρος “Engagement” είναι αρκετά διαδεδομένος στον τομέα των social media (μέσων κοινωνικής δικτύωσης). Τι ακριβώς σημαίνει όμως;
Με τον όρο “engagement” εννοούμε την αλληλεπίδραση που δημιουργείται μεταξύ του “χρήστη” και της “εταιρείας”. Η αλληλεπίδραση μπορεί να αφορά σχόλια του χρήστη σε μια φωτογραφία στο facebook, τη συμμετοχή του σε ένα διαγωνισμό, ή ακόμη και τη συμμετοχή του στο σχεδιασμό ενός προϊόντος. Όσο μεγαλύτερη είναι η συμμετοχή των “χρηστών¨, τόσο το καλύτερο για την ίδια την “εταιρεία”.
Όταν οι ”χρήστες” αλληλεπιδρούν με μια εταιρεία (brand name), νιώθουν μέρος της εταιρείας, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένας ισχυρός “δεσμός” (brand loyalty) μεταξύ των χρηστών και της εταιρείας.
Στρατηγικές Social media
Η στρατηγική που χρησιμοποιείται στα social media, διαφέρει ανάλογα με το προϊόν ή την υπηρεσία, καθώς και ανάλογα με το μέσω κοινωνικής δικτύωσης. Σε κάθε περίπτωση ισχύουν ορισμένοι βασικοί κανόνες, οι οποίοι συντελούν στο να δημιουργηθεί μια “κοινότητα χρηστών” γύρω από ένα προϊόν, μια υπηρεσία ή μια εταιρεία.
Δεν υπάρχει λόγος να δημοσιεύει κανείς υλικό στα social media, εάν δεν υπάρχει κάτι να πει
Η δημοσίευση ενός post θα πρέπει να έχει ένα λόγο ύπαρξης. Το να δημοσιεύει κανείς φωτογραφίες ή κείμενα χωρίς να έχει συγκεκριμένο πλάνο είναι εντελώς άσκοπο και πολλές φορές μπορεί να οδηγήσει στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που περιμένει.
Έτσι αντί να επεκτείνεται το “κοινό” μιας εταιρείας, πολλές φορές οι “χρήστες” αδιαφορούν για τις δημοσιεύσεις ή και εγκαταλείπουν την “κοινότητα”. Καλύτερα λοιπόν να υπάρχει μια “νεκρή περίοδος”, παρά να γίνονται διαρκώς δημοσιεύσεις, οι οποίες όχι μόνο δεν παρέχουν πληροφορίες, αλλά και αποτρέπουν την “κοινότητα χρηστών” από το να αλληλεπιδράσει με την εταιρεία.
Ο χρήστης δε θα πρέπει να είναι παθητικός αποδέκτης
Για να δημιουργηθεί μια μεγάλη online κοινότητα, οι χρήστες θα πρέπει να έχουν ενεργό ρόλο. Δεν αρκεί να “βομβαρδίζει” κανείς τους χρήστες ενός facebook page. Θα πρέπει να τους δίνει κίνητρο να συμμετέχουν στις δραστηριότητες που αποφασίζονται από την εταιρεία. Με λίγα λόγια θα πρέπει να παρακινούνται, ώστε να συμβάλουν στη “δημιουργία άποψης”. Όταν οι χρήστες γύρω από μια κοινότητα παραμένουν παθητικοί αποδέκτες, η κοινότητα αυτή είναι καταδικασμένη να αποτύχει.
Το περιεχόμενο είναι αυτό που “μετράει”
Το περιεχόμενο ενός website, ενός facebook page ή ενός λογαριασμού twitter είναι αυτό που κάνει τη διαφορά. Η δημοσίευση φωτογραφιών ή video στα social media χωρίς να υπάρχει περιεχόμενο αποτελούν λάθος τακτική.
Είναι αδιαμφισβήτητο ότι η φωτογραφίες είναι ο πιο πετυχημένος τρόπος για να διαδοθεί ένα μήνυμα στα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, εάν οι φωτογραφίες που δημοσιεύονται δεν έχουν σχέση με την εταιρεία ή δεν παρέχουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρείας, δεν οδηγούν σε αύξηση της online κοινότητας. Θα πρέπει λοιπόν να υπάρχει πλούσιο περιεχόμενο, το οποίο θα γίνεται διαθέσιμο στους χρήστες του internet με τρόπο τέτοιο, έτσι ώστε να έχουν κίνητρο να διαθέσουν τον ελεύθερο χρόνο τους στην αλληλεπίδραση με τις πληροφορίες αυτές.
Δείτε περισσότερα για τα social media:
- ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ GOOGLE ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ GOOGLE
- Πώς Να Μετατρέψετε Το Πάθος Σας Σε Επικερδή Επιχείρηση
- Πώς Να Μετατρέψετε Το Πάθος Σας Σε Επικερδή Επιχείρηση
- ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ SEO ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE
- ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ