Η ψυχολογία χρωμάτων στο web design
Φανταστείτε έναν κόσμο χωρίς χρώματα. Για παράδειγμα τα ρούχα σας να μην έχουν καθόλου χρώμα ή τα αυτοκίνητα να μην έχουν χρώμα. Είναι ένας κόσμος χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ένας άχρωμος κόσμος.
Τα χρώματα ασκούν τεράστια επιρροή πάνω στα συναισθήματά μας. Έχετε παρατηρήσει ότι κάποια συγκεκριμένα χρώματα σας ελκύουν ενώ άλλα χρώματα σας απωθούν.
Το ίδιο συμβαίνει και με την ιστοσελίδα σας.
Για να μάθετε ποια χρώματα πρέπει να χρησιμοποιήσετε για να κάνετε τον επισκέπτη να κάνει κλικ μέσα στο site σας ή να αγοράσει ένα προϊόν από το eshop σας, διαβάστε παρακάτω.
Απέχετε μόλις μερικές παραγράφους από τη γνώση που χρειάζεστε για να αυξήσετε κατακόρυφα την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις από την ιστοσελίδα σας!
Αυξήστε τις πωλήσεις σας με το κατάλληλο χρώμα
Όταν τα μάτια μας λαμβάνουν ένα χρώμα, επικοινωνούν με μια περιοχή του εγκεφάλου που είναι γνωστή ως τον υποθάλαμο, ο οποίος με τη σειρά του στέλνει μία σειρά σημάτων προς την υπόφυση και στη συνέχεια στο θυρεοειδή αδένα.
Οι αδένες του θυρεοειδούς σηματοδοτούν την απελευθέρωση των ορμονών, οι οποίες προκαλούν διακύμανση στη διάθεση, στο συναίσθημα και στη προκύπτουσα συμπεριφορά.
Μια έρευνα από το έγκυρο site QuickSprout έδειξε ότι το 90% όλων των αποφάσεων αγοράς ενός προϊόντος έχουν να κάνουν με το χρώμα. Το χρώμα αποτελεί το λόγο που αγοράζετε ένα συγκεκριμένο προϊόν.
Θα πρέπει να χρησιμοποιήστε τα κατάλληλα χρώματα που ερεθίζουν τα συγκεκριμένα κέντρα του εγκεφάλου για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας, να αυξήσετε τα ποσοστά μετατροπών και να αυξήσετε τον χρόνο παραμονής του επισκέπτη στο site.
Τι είναι η ψυχολογία χρωμάτων;
Η ψυχολογία των χρωμάτων είναι η επιστήμη που μελετάει πώς το χρώμα επηρεάζει την ανθρώπινη συμπεριφορά.
Η ψυχολογία του χρώματος στην πραγματικότητα είναι ένας κλάδος του ευρύτερου τομέα της συμπεριφοριστικής ψυχολογίας.
Αρκεί να πούμε ότι είναι ένας αρκετά περίπλοκος τομέας. Ορισμένοι σκεπτικιστές ακόμα απορρίπτουν όλο τον τομέα της ψυχολογίας του χρώματος, λόγω της δυσκολίας των επαλήθευσης των θεωριών.
Ωστόσο, υπάρχουν βασικά στοιχεία της θεωρίας του χρώματος που είναι αδιαμφισβήτητα.
Σε ένα άρθρο ενός περιοδικού, διαπιστώθηκε ότι χρειάζεται μόλις 90 δευτερόλεπτα ή και λιγότερο για τον πελάτη να σχηματίσει γνώμη σχετικά με ένα προϊόν. Και το 62-90% της συνολικής γνώμης για το προϊόν ήταν λόγω του χρώματος του και όχι μόνο από το προϊόν με τα χαρακτηριστικά του.
Η ψυχολογία του χρώματος είναι ένα πεδίο must για μελέτη για πολλούς επαγγελματικούς κλάδους όπως οι αρχιτέκτονες, οι κηπουροί, σεφ, σχεδιαστές προϊόντων, σχεδιαστές συσκευασίας, ακόμα και για μελλοντικούς γονείς .
Το χρώμα είναι κρίσιμο. Η επιτυχία σας εξαρτάται από το πώς θα χρησιμοποιήσετε το χρώμα.
Πού πρέπει να χρησιμοποιούν το χρώμα;
Δεδομένου ότι το χρώμα είναι παρών παντού, πρέπει να κατανοήσετε, όπου θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε αυτές τις συμβουλές για το χρώμα.
Συγκεκριμένα, μιλάμε για το συνδυασμό χρωμάτων μιας ιστοσελίδας, η οποία περιλαμβάνει τις αποχρώσεις των γραφικών, το τίτλος του τύπου, τα σύνορα, τα υπόβαθρα, τα κουμπιά και τα αναδυόμενα παράθυρα.
Το χρώμα είναι ένα δύσκολο πράγμα. Θα πρέπει να το χρησιμοποιήσετε με το σωστό τρόπο, την κατάλληλη στιγμή, για το σωστό κοινό, όσο και για το σωστό σκοπό.
Για να ζωντανέψετε την ιστοσελίδα σας, θέλετε πολλά φωτεινά και ζωηρά χρώματα, πιθανώς κάποια κόκκινα, πράσινα, και ίσως μια αίσθηση του κίτρινου πάντα με μέτρο.
Το χρώμα των πωλήσεων είναι το κόκκινο ενώ το μπλε είναι το χρώμα της σκέψης.
Το πορτοκαλί θεωρείται ως απωθητικό χρώμα γενικά μιλώντας πάντα ενώ το σομόν και οι αποχρώσεις του είναι καλές για πιο girlish look websites.
5 Συμβουλές για να επιλέξετε το κατάλληλο χρώμα στην ιστοσελίδα σας
1 Στις γυναίκες δεν αρέσει το γκρι, το πορτοκαλί και το καφέ
Τους αρέσει το μπλε, μοβ και πράσινο.
Οι κοινωνιολογικές διαφορές μεταξύ χρώματος και προτιμήσεων είναι ένας ολόκληρος κλάδος μελέτης.
2 Στους άνδρες δεν αρέσει το μοβ, το πορτοκαλί και το καφέ
Στους άνδρες αρέσουν χρώματα όπως το μπλε, το πράσινο και το μαύρο.
Χρησιμοποιήστε το μπλε, προκειμένου να καλλιεργήσετε την εμπιστοσύνη στους χρήστες. Το μπλε είναι ένα από τα πιο πολύ χρησιμοποιούμενα χρώματα.
3 Το κίτρινο είναι για τις προειδοποιήσεις
Το κίτρινο είναι ένα χρώμα προειδοποίησης. Ως εκ τούτου, το κίτρινο χρώμα χρησιμοποιείται για τα προειδοποιητικά σημάδια, τα σήματα κυκλοφορίας.
Φαίνεται περίεργο, λοιπόν, ότι κάποιοι χρώμα ψυχολόγοι δηλώνουν κίτρινο είναι το χρώμα της ευτυχίας.
Ωστόσο, δεδομένου ότι κίτρινο υποκινεί το κέντρο ενθουσιασμό του εγκεφάλου, η αίσθηση και διάθεση για παιχνίδι μπορεί να είναι απλά μια κατάσταση αυξημένης συγκίνησης.
4 Μην αμελήσετε το λευκό
Στο μεγαλύτερο μέρος της ψυχολογίας του χρώματος υπάρχει ένα ξεχασμένο χρώμα.
Ίσως αυτό συμβαίνει γιατί το χρώμα θεωρητικοί δεν μπορούν να συμφωνήσουν σχετικά με το εάν το λευκό είναι ένα χρώμα ή όχι.
Είναι γεγονός πάντως ότι η άφθονη χρήση λευκού χώρου είναι ένα ισχυρό χαρακτηριστικό του σχεδιασμού.
5 Το μαύρο προσθέτει μια αίσθηση πολυτέλειας
Όσο πιο σκοτεινός ο τόνος, τόσο πιο πολυτελείς οι σουίτες.
Το μαύρο είναι η κομψότητα, η εκλέπτυνση και η δύναμη. Το μαύρο ως χρώμα είναι διαχρονικό και κλασικό, η οποία χρήση του βοηθά σε προϊόντα υψηλής αξίας αφού προσδίδει την απαραίτητη κομψότητα.
Καλό θα ήταν λοιπόν πριν καταλήξετε στα χρώματα της ιστοσελίδας σας να μελετήσετε λίγο περισσότερο την ψυχολογία των χρωμάτων.
Εάν βέβαια είστε στη φάση της κατασκευής μια καινούριας ιστοσελίδας, καλό θα ήταν να ζητήσετε την συμβουλή μιας εταιρείας κατασκευής ιστοσελίδων.
Δείτε περισσότερα για την κατασκευή ιστοσελίδων:
- Responsive Web Design: Τι είναι και γιατί το χρειαζόμαστε;
- Πως να ζωντανέψετε το παρατημένο σας website;
- 5 βασικά χαρακτηριστικά του σωστού web design
- Πως να επιλέξετε μια εταιρεία SEO για την ιστοσελίδα ή την επιχείρηση σας;
- Google Search Organic Quality Score: Υπάρχει στα αλήθεια;
- To Google Adwords (PPC) επηρεάζει τα οργανικά αποτελέσματα της Google;
- Internal links: 10 Συμβουλές για να βελτιώσετε το SEO της ιστοσελίδας σας
- Έρευνα SEO: Οι τοπ 17 ranking factors από το SEMrush 2017
- Μονοσέλιδα websites: γιατί δεν έχουν καλό SEO
- Πόσο χρόνο χρειάζεται μια ιστοσελίδα για να ανέβει στη Google;
- Γιατί το Woocommerce δεν είναι SEO ready;
- SEO checklist
- SEO για πολύ μεγάλες επιχειρήσεις και εργοστάσια